Escola Valenciana fa una crida a la unitat de l’Activisme Feminista per a aconseguir la igualtat

L’entitat reivindica la coeducació com a vacuna feminista des de l’ensenyament

Escola Valenciana celebra el 8 de març, Dia de les Dones, amb una crida a la ciutadania a “Unir-nos per la igualtat”. Així, ha promogut l’activisme feminista per a “vacunar-se contra el masclisme” i també ha fet una crida a l’acció de tot l’activisme feminista “per a aconseguir la igualtat de forma efectiva”.

Escola Valenciana ha reivindicat el Dia de les Dones amb el lema «8M: Activisme feminista», amb el qual vol “reconéixer la lluita de totes les activistes feministes, així com posar èmfasi en el fet que hem d’unir-nos per avançar en la construcció d’una societat lliure de masclisme i discriminació per raó de gènere”.

L’entitat, que s’ha mostrat preocupada pel “creixent nombre d’agressions sexuals en grup que s’estan produint contra les dones, especialment adolescents i amb agressors també menors d’edats”, ha donat suport a les diferents mobilitzacions organitzades pel moviment feminista arreu del País Valencià.

Activitats commemoratives pel 8 de març de 2021

Escola Valenciana ha impulsat enguany el manifest  “8M: Activisme feminista. Unim-nos per la igualtat”, que està disponible per a adhesions al web 8m.activistespelvalencia.org i que es focalitza, des de l’ensenyament secundari, en com es pot formar la joventut en valors feministes.

Escola Valenciana també ha realitzat més de 50 sessions formatives per a l’alumnat de diferents instituts del País Valencià sobre la violència de gènere amb el títol “Respecte, igualtat i coeducació per fer front a la volència de gènere”. Aquest any és el 2n any que l’entitat realitza aquesta formació als centres educatius.

A més, ha realitzat una xarrada virtual sobre Feminisme i Educació amb la cantant d’El Diluvi Flora Sempere i la periodista d’El Temps Violeta Tena. Un debat en el qual es van tractar els diferents tipus de violència de gènere en l’època actual, quines variacions s’han produït en aquesta i quines noves formes d’agressions han sorgit i per què.

Aquesta setmana Escola Valenciana ha fet públic també el joc ‘9 mestres valencianes compromeses’, una idea d’Enric Ramiro que pretén fer valdre la figura de mestres destacades com Carme Miquel, Empar Granell i la republicana Empar Navarro.

Escola Valenciana ha aprofitat l’efemèride del Dia de les Dones per a recomanar un seguit de pel·lícules, disponibles en valencià, i que tenen un rerefons pedagògic molt interessant des del punt de vista de la igualtat. També ha llançat la llista de reproducció “8M: Unim-nos” amb recomanacions musicals per a aquest dia. A més, l’entitat ha llançat un nou disseny de samarretes i mascaretes disponibles a la botiga en línia.