ReTrobades 2021: l’estima pel valencià “arrela” a Almassora

Aquest divendres 18 de juny s’ha celebrat la Festa per la Llengua 2021 de la Plana Alta

Les ReTrobades 2021 “Llavors de futur” han convertit aquest divendres 18 de juny el municipi d’Almassora en la capital del valencià de la Plana Alta. A l’acte institucional organitzat aquest matí han participat tots els centres educatius del municipi amb una representació de 4 alumnes per centre.

En primer lloc, Maria Nebot ha presentat i donat la benvinguda de l’acte. A continuació ha pres la paraula el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer. Tot seguit, ha intervingut Dolors Ibáñez, en representació de Col·lectius per la Llengua i la Cultura de Castelló i Escola Valenciana, i ha llegit el manifest ‘La llavor del valencià’. Per últim, ha tancat l’acte  l’alcaldessa d’Almassora, Merche Galí i Alonso.

La ReTrobada ha continuat amb l’acte de lliurament dels premis del concurs de dibuix. Tot seguit, s’ha procedit a la plantació d’un magraner i s’ha col·locat una placa commemorativa, amb motiu de la celebració d’aquesta ReTrobada. A més, s’ha plantat un total de 10 plantes aromàtiques, una per cada centre representat a l’acte. A aquesta ReTrobada ha acudit també l’acadèmic de l’AVL, Josep Palomero; la regidora d’Educació, Raquel Barberà; i representants sindicals de l’STEPV i CCOO.

La ReTrobada de la Plana Alta ha continuat a la vesprada a la plaça Pere Cornell, on ha tingut lloc l’actuació del contacontes Felip Kervarek. Tot seguit, Trobadorets ha oferit un concert a totes les persones assistents.