Escola Valenciana lamenta la pèrdua del mestre Ferran Zurriaga: “hui hem perdut un amic, pedagog i referent del nostre País!”

· Escola Valenciana va reconéixer la seua Trajectòria Individual a la XVI Nit d’Escola Valenciana

· Amb motiu d’aquest guardó, Escola Valenciana el va entrevistar en 2018

Escola Valenciana plora el traspàs del mestre Ferran Zurriaga. Originari d’Olocau (el Camp de Túria). Aquest mestre de conviccions profundes ha dedicat la seua vida a sembrar la llavor de la llengua entre l’alumnat i prompte s’adonà dels avantatges de treballar en grup, de centrar l’educació en les xiquetes i els xiquets, d’ensenyar-los el goig per la literatura, pel patrimoni natural i a estimar el valencià a través dels nostres referents, amb curiositat, amb il·lusió, amb rigor.

Aquest mestre de mestres és un humanista, que ha solcat el coneixement entre els infants a través de la curiositat, i en la mesura dels possibles, ha posat en pràctica les aportacions del mestre francés Celestin Freinet, en les escoles on ha exercit de docent amb passió.

Zurriaga ha sigut mestre de moviment de renovació pedagògica, també ha sigut escriptor i ha sigut l’ànima de l’IDECO Camp de Túria, entre altres. Escola Valenciana va reconéixer la seua tasca en 2018 amb el Guardó Josep Vicent Garcia a la Trajectòria Individual.